ARC is door Proximus beloond met de Most Convergent Partner Award

ARC is door Proximus beloond met de Most Convergent Partner Award

ARC is door Proximus beloond met de Most Convergent Partner Award.

Convergence staat voor het efficient samenbrengen van mobiele en vaste communicatie met ICT-oplossingen.

De award bevestigt dat ARC met de specifieke Connect, Enable, Protect-benadering er binnen het brede netwerk van Proximus partners het allerbeste in slaagt om complexe uitdagingen rond mobiel werken om te zetten in werkbare oplossingen.

Dit betekent concreet dat we uit meer dan 100 bedrijven in België die soortgelijke diensten aanbieden als beste en meest competente dienstverlener zijn geselecteerd.

We we zijn dan ook erg blij deze award te mogen ontvangen.

Dieplader snel teruggevonden dankzij tracking-oplossing van ARC

Dieplader snel teruggevonden dankzij tracking-oplossing van ARC

Op dinsdagochtend 2 november werd bij de firma MANU SA te Drogenbos, een bedrijf gespecialiseerd in grond- en afbraakwerken, een dieplader gestolen.

Wellicht gingen de dieven ervan uit dat ze tijdens dit herfstverlof alle tijd hadden om hun slag te slaan maar dit was niet gerekend op de alertheid van het bedrijf om hun voertuigen en assets te voorzien van een ARC-tracking-oplossing. Hierdoor kon dan ook het gestolen voertuig perfect worden gelokaliseerd. Dankzij het snel en alert optreden van de politiediensten kon men de dieven op heterdaad betrappen terwijl deze reeds aan de ontmanteling van het voertuig waren begonnen. Op de plaats vond men ook nog tal van andere gestolen goederen terug.   

Het bedrijf had enige tijd terug geïnvesteerd in diverse oplossingen van ARC waarbij niet alleen hun voertuigen en assets voorzien werden van een tracking unit maar waarbij ook de meer dan 80 afvalcontainers kunnen worden  opgevolgd.

Meer informatie over onze trailer tracking oplossing vindt u hier of vraag vrijblijvend voor meer informatie via de “Info” knop op die pagina.

 

ARC is partner van Pionira voor de lancering van de digitale vrachtbrief

ARC is partner van Pionira voor de lancering van de digitale vrachtbrief

Op 28/09 was het de infoavond van Transport & Logistiek Vlaanderen waar de digitale vrachtbrief gepresenteerd werd. ARC is partner van TLV voor de introductie van de vrachtbrief en kan geïnteresseerde organisaties helpen om van dit nieuw wettelijk kader een positieve evolutie binnen hun organisatie te maken.

Ontdek hier de oplossingen die ARC kan aanbieden voor kleine en grote transport- en logistieke organisaties. Wij bieden oplossingen op maat van elke soort gebruiker ( logistiek, chauffeur, handler,…).

Digitale vrachtbrief – ARC is partner van Transport&Logistiek Vlaanderen en Pionira voor lancering digitale CMR

Digitale vrachtbrief – ARC is partner van Transport&Logistiek Vlaanderen en Pionira voor lancering digitale CMR

Op 28.09 was ARC officieel partner van de lancering van de digitale vrachtbrief door Transport Logistiek Vlaanderen en Pionira.

tlv-event

Dankzij de expertise van ARC in Telecom en Telematica kunnen we U een unieke oplossing aanbieden die perfect beantwoordt aan de verwachtingen van elk van uw gebruikers. Hetzij voor de logistieke mensen die met een handig klein toestel uitgerust moeten worden, hetzij voor de chauffeur die u wil ‘ondersteunen’ in zijn dagelijkse uitdagingen op de baan met de beste navigatie-systemen van de markt, gekoppeld aan een boordcomputer die u alle gegevens van uw voertuigen, de tachograaf en de bestuurder aanreiken op een dienblad. Zelfs als u al geïnvesteerd zou hebben in een bestaande tracking oplossing die u niet wenst te vervangen, wij kunnen u helpen met een smartphone of tablet die ingesteld is naar uw verwachtingen.

Wij bieden oplossingen voor iedere situatie.
Meer informatie op http://www.arc.be/digitale-vrachtbrief/

Proximus lanceert Call Connect – Telefonie in de cloud

Proximus lanceert Call Connect – Telefonie in de cloud

Proximus heeft een nieuwe oplossing gelanceerd die de integratie tussen vaste en mobiele communicatie volledig maakt. Met de Call Connect oplossing belt u vanop uw gsm met uw gsm nummer of met de nummer van de zaak. Deze oplossing biedt alle functionaliteiten van een klassieke telefooncentrale maar zonder investeringskost, u betaald per gebruiker per maand, zonder zorgen of specifieke expertise in IT.

Lees Meer

RSC Trans – Dankzij ARC & TomTom besparen we 40% op onze communicatiekosten

RSC Trans – Dankzij ARC & TomTom besparen we 40% op onze communicatiekosten

RSC Trans gebruikt sinds 2010 het TomTom Pro-navigatiesysteem en het voertuigvolgsysteem TomTom LINK 510. Daarmee heeft RSC Trans zowel een realtime als historisch overzicht in wanneer, waar en hoe voertuigen worden gebruikt. Zo kan RSC Trans rijgedrag analyseren toezicht houden op de tijd die chauffeurs onderweg zijn, en nagaan hoeveel tijd ze bij klanten doorbrengen.

Lees meer …

Aernouts Logistics Support – We besparen 25.000 euro per jaar dankzij TomTom Telematics & ARC

Aernouts Logistics Support – We besparen 25.000 euro per jaar dankzij TomTom Telematics & ARC

Transportbedrijf Aernouts Logistics Support is gespecialiseerd in fietstransport, fijnmazige distributie en transport op maat. Directeur Dirk Aernouts: “Wij onderscheiden ons van andere transportbedrijven door onze specifieke dienstverlening, denk aan het vervoeren van schadegevoelige producten als fietsen, tapijten en raamdecoratie. Ook bieden we extra services als opslag, fietsmontage en plaatsing van huishoudapparatuur.” Aernouts richtte het bedrijf samen met zijn vrouw op in 2002. “Inmiddels werken hier 35 medewerkers. We hebben zo’n 35 wagens in eigen beheer en circa 10 vaste onderaannemers. Ons wagenpark bestaat grotendeels uit bestelwagens en bakwagens.

Aernouts: “We kwamen op een transport- en logistiekbeurs in contact met ARC & TomTom Telematics. De producten spraken ons meteen aan door de vele mogelijkheden, zoals de vele modules waarmee je kunt uitbreiden en de gedegen analyses, ondersteund door de services van ARC hadden we gevonden wat we zochten. Ook zijn onze chauffeurs vaak al gewend om met de handige GPS van TomTom te werken, en straalt het bekende merk betrouwbaarheid en degelijkheid uit.

Aernouts Logistics Support maakt sinds 2012 gebruik van WEBFLEET, LINK en de ecoPLUS-module. De 6 vrachtwagens zijn voorzien van PRO TRUCK navigatiesystemen en ook sommige bestelwagens zijn hiermee uitgerust. “Chauffeurs zien nieuwe opdrachten nu direct binnenkomen en kunnen die dus sneller oppakken. Ook zijn ze sneller op plek van bestemming en hebben ze hun rijgedrag aangepast, wat veel geld bespaart.

Na de installatie van alle apparatuur door ARC monitorde Aernouts Logistics Support alle chauffeurs 2 maanden lang. “We hebben die gegevens geanalyseerd, de grootste verschillen eruit gehaald en dit gepresenteerd aan de chauffeurs”, vertelt Aernouts. “Hieruit kwamen grote verschillen tussen het rijgedrag aan het licht. De ene chauffeur deed bijvoorbeeld 80 kilometer langer over een route dan een andere chauffeur. Ook waren er wagens die 110 incidenten – scherp sturen, hard remmen, snelheidsoverschrijding – op een dag hadden, en wagens die er maar 3 hadden. Hierdoor waren er onder de chauffeurs grote verschillen tussen bandslijtage en brandstofgebruik. Het verschil tussen het brandstofverbruik per dag van de beste en de minst goede presterende chauffeur was bijvoorbeeld 3 liter, wat staat voor 500 euro per jaar. In totaal lagen de kosten van de minst goede presterende chauffeur 1.000 euro per jaar hoger dan die van de beste chauffeur.

Chauffeurs zijn erg geschrokken van deze cijfers. “Zij beseffen nu wat het effect vanrijgedrag op de bedrijfskosten heeft en hebben veel meer respect gekregen voor de wagens”, aldus Aernouts. “Hun rijgedrag is er enorm op vooruit gegaan. Waar chauffeurs eerst 110 incidenten hadden, zijn dit er nu nog maar 3 tot 4. We doen ons werk nu zeker 1 uur sneller ten opzichte van voorheen en besparen zo per jaar 25.000 euro.

ARDO bespaart fors dankzij de ARC Services

ARDO bespaart fors dankzij de ARC Services

Met de services van ARC zijn we erin geslaagd onze telecomuitgaven sterk terug te dringen. We krijgen een overzicht van onze kosten & verbruik wanneer we dit wensen. Dankzij deze services kunnen we zo’n 20000 euro besparen op onze telecomfactuur in vergelijking met vroeger”, vertellen Patrick Dolphen en Gauthier Schelfhout, aankoopmanager en IT medewerker van Ardo.

Ardo, een dynamische onderneming uit hartje west-vlaanderen, is gespecialiseerd in het verwerken van diepvriesproducten. Elke dag stromen verse groenten en fruit het bedrijf binnen om het in een diepgevroren pakje weer te verlaten – goed voor meer dan 200 banen. Om het verwerkingsproces gesmeerd te laten verlopen is vlotte tele)communicatie dus van cruciaal belang.

“Daarom werkten we de laatste jaren met Blackberry’s en Nokia’s. Als provider kozen we toen voor Proximus. Een sterke en betrouwbare combinatie, maar vernieuwing drong zich de laatste jaren op. Niet alleen qua hardware, maar ook qua software. Zo zijn we uiteindelijk met de ARC-services in contact gekomen, en daar hebben we nog geen seconde spijt van gehad”, legt Gauthier uit.

Besparing telecomkosten

Een eerste onderdeel van deze services is de zogenaamde ‘TEM-software’. Een applicatie die facturen samenbrengt en analyseert.

“Met TEM (Telecom Expense Management) houden we onze telecomuitgaven veel beter onder controle”, gaat Patrick verder. En dat klopt, want TEM bestaat uit drie pijlers en staat letterlijk voor het beheren van telecomkosten.

“Deze tool voegt verschillende facturen samen en giet ze in een aantal grafieken. ARC doet vervolgens de analyse. Ten slotte volgt persoonlijk overleg om te kijken waar we kunnen besparen. En het resultaat mag er zijn. Zo hebben we dit jaar zo’n 20000 euro bespaart in vergelijking met vorig jaar”, zegt Gauthier.

De kracht van deze ARC service zit hem in de individuele benadering. Men koppelt de analyses van de TEM software aan de unieke eigenschappen van elke onderneming. Zo kan iedere firma rekenen op een persoonlijke opvolging.

Niet enkel het beheren van de ‘ARDO-telecomkosten’ kon vernieuwing gebruiken. Ook de gsmvloot was dringend aan vervanging toe. “Om up-to-date te blijven in een samenleving, waarin internet en sociale media een centralere plaats krijgen, stapten we over naar smartphones. We beslisten in samenspraak met ARC om de oudere Blackberry’s te vervangen door nagelnieuwe Nokia Lumia’s 625. Dankzij de ondersteuning en opvolging van ARC verliep deze omschakeling quasi vlekkeloos”, aldus Gauthier.

Bescherming van gegevens

Omdat de werknemers deze toestellen ook intensiever gingen gebruiken, moest ook de beveiliging ervan beter. Daarom koos men bij ARDO voor MDM, naast de TEM- en hardware service een derde deel van de ARC-services.

“Met de MDM-software (ofwel ‘Mobile Device Management’) hoeven onze mensen zich geen zorgen meer te maken. Zowel het toestel, persoonlijke gegevens, als documenten zijn hiermee beschermd”, vertelt Patrick.

Bovendien heeft de IT-dienst altijd toegang tot elke smartphone vanuit één centraal punt. Zo kunnen ze elk toestel snel opsporen bij verlies of diefstal. Maar ook bekijken in welke mate iemand het gebruikt en/of beperkingen instellen. “De controle die MDM ons aanreikt blijft echter in harmonie met de privacy-wetgeving. Wat een werknemer exact met zijn gsm doet blijft altijd geheim”, zegt Gauthier.

“Deze drie delen van de ARC-services, TEM-hardware en MDM, betekenen voor ons beslist een schot in de roos”, concluderen beide heren.

Brico kiest voor Proximus via ARC

Brico kiest voor Proximus via ARC

Proximus en ARC hebben Brico kunnen overtuigen te kiezen voor de kwaliteit van het beste netwerk, gecombineerd met het sterk service-aanbod van ARC voor hun volledige mobiele communicatie. ARC staat in voor de pro-actieve opvolging van het telecom-verbruik van de groep, fungeert als eerstelijns helpdesk voor het IT team dat instaat voor de telecom binnen de groep en adviseert deze de komende 3 jaar in al hun mobility uitdagingen. Brico goes for the new way of working